پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261951
شهيد مدرس الگوي يک نماينده بسيجي است
تاریخ انتشار : 1402/09/10 13:37:29
نمایش : 286
امام‌جمعه فارسان گفت: يکي از بسيجيان تاريخ معاصر ما عالم مجاهد و شهيد والامقام که پنج دوره نمايندگي مجلس شوراي ملي را داشت و در سياست‌مداري و سياست‌گذاري عرصه جديدي را خلق کرد شهيد مدرس بود. او الگوي يک نماينده بسيجي است
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: خودم و همه‌ي شما نمازگزاران محترم را به رعايت و تقويت و تسديد تقواي الهي دعوت مي‌کنم. اهل تقوا را مسئوليت‌هاي اجتماعي و مقامات دنيايي فريب نمي‌دهد و بر اساس موازين شرع انجام‌وظيفه مي‌کنند. اميرالمؤمنين عليه‌السلام در حکمت ۲۵۵ فرمودند. هم‌نشين پادشاه همچون کسى است که بر شيرى سوار است، به مقام او مردم رشک مى‏برند، اما او خود به منزلت خويش آگاه‌تر است.
 
وي افزود: يعنى يک عده‌اي آرزو دارند جاي او بودند و موقعيت او را داشتند، امّا او خود مى‏داند که در چه جايگاه پرخطري قرار دارد، درست مثل کسي که سوار شير است. اينجا پادشاه فقط مراد نيست هر جايگاه و مسئوليتي اين‌چنين است، مسئول، دائم بايد حال خودش را رصد کند که در دام شيطان نيفتد. در ضمن توقع جايگاه ديگران را داشتن صفت خوبي نيست. اگر انسان متوجه باشد براي همه کارهايي که در دست دارد و انجام مي‌دهد بايد پاسخگو باشد تا واقعاً بر او تکليف نشده باشد اقدام نمي‌کند. گاهي شياطين انس و جن براي انسان تکليف درست مي‌کنند بايد مواظب وسوسه‌ها بود. خداي تعالي ما را در انجام کارهايي که داريم ياري کند.
 
امام‌جمعه فارسان به هفته بسيج و روز مجلس اشاره داشت و بيان داشت: هفته بسيج را پشت سر گذاشتيم امروز بايد عرض کنم يکي از بسيجيان تاريخ معاصر ما عالم مجاهد و شهيد والامقام که پنج دوره نمايندگي مجلس شوراي ملي را داشت و در سياست‌مداري و سياست‌گذاري عرصه جديدي را خلق کرد شهيد مدرس بود. او الگوي يک نماينده بسيجي است در مجلس چون اين هفته، هفته مجلس است اين را عرض مي‌کنم.
 
 وي تصريح کرد: ازهرجهت نمونه يک سياستمدار اسلامي براي اهل سياست مي‌باشد. مردم‌دار بود. به‌شدت به نقش و جايگاه مردم اهميت مي‌داد و در حوادث سياسي اجتماعي آنان را شريک مي‌دانست مي‌گفت: «ما ولي نيستيم، وکيل هستيم و بايد نظر موکلين خود را بدانيم»؛ ارتباط قوي و چهره به چهره با عامه مردم داشت. مردم را بر رجال سياسي کشور هم مقدم مي‌شمرد.
 
وي اظهار داشت: مجلسيان شفاف‌سازي را از مدرس ياد بگيرند. اينکه مي‌گويم مدرس يک نماينده بسيجي بود گزاف نگفته‌ام. دائم به فکر معيشت مردم بود و دنبال رفاه بيشتر براي مردم. يک‌وقت مدرس چند نفر از مجلسي‌ها را به منزل دعوت کرد و گفت شما به اين حقوق مجلس نياز نداريد؛ پول را جمع کنيد و يک بيمارستان درست کنيد. همگي قبول کردند و فيروزآبادي مأمور اين کار شد، قسمت اوليه اين بيمارستان ساخته‌شده بود که مدرس پيشنهاد کرد به نام فيروزآبادي نام‌گذاري کنند، چون زحمات ساختمان به عهده او بود؛ و کسي نمي‌داند اساس کار اين بيمارستان توسط مدرس و با پولي که او جمع کرد انجام شد. حالا آقايان قسمتي از حقوق خودشان را بگذارند و براي بعض نيازهاي اولويت‌دار کشور هزينه کنند. مي‌کنند اين کار را؟
 
 وي عنوان داشت: بسيجي بايد دشمن‌شناس باشد مدرس اين‌گونه بود. او با قرارداد ننگين ۱۹۱۹ (وثوق‌الدوله) مخالف بود دراين‌باره مي‌گويد: «مدام مي‌آمدند پيش من و مي‌گفتند: اين قرارداد کجايش بد است؟ کدام‌يک از موادش بد است؟ کدام‌يک هر کجايش بد است موردش را ذکر کنيد تا برويم اصلاح کنيم؟ من جواب دادم من رجل سياسي نيستم… اما آن چيزي که استنباط مي‌کنم در اين قرارداد بد است همان ماده اولش مي‌باشد که مي‌گويد ما انگليسي‌ها استقلال ايران را به رسميت مي‌شناسيم… اين مثل اين است که يکي بيايد و به من بگويد سيد، من سيادت تو را به رسميت مي‌شناسم». اين حرف خيلي دقيق است؛ اين يعني دشمن‌شناسي و اينکه بتواند خيلي لطيف مطلب را بگويد.
 
حجت‌الاسلام ملک پور به‌روز جهاني معلولين هم اشاره داشت و گفت: رهبر معظم انقلاب: «مسئول حقيقي کمک به معلولان فقط سازمان بهزيستي نيست، بلکه همه مردم، بخش‌هاي دولتي و غيردولتي و سازمان‌هاي انقلابي هستند. هرچه ممکن است در سطح کشور خدمات مربوط به بهزيستي را بايد گسترش داده و از نيروي مردم براي گسترش اين خدمات حداکثر استفاده کرد».

انتهاي پيام/590پ
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html